onsdag 22 augusti 2012

Fula är farliga



Så var det det här med insändre i tidningen... I morse höll jag på att sätta latten i fel strupe och visste inte om jag skulle bli arg, förbannad, skratta eller strunta i det. Uppenbarligen struntar jag inte i det utan här är jag... vädrar mina åsikter och halshugger jäms med fotknölarna.

Den däringa killen Assange, har jag ingen koll på men är han anklagad för att ha våldtagit någon. Han är inte dömd och ingen annan är domstolen har RÄTT att döma heller. Nu... i dagens tidning finns en liten del som heter "Snabba svar" och här får vem som helst skriva svar på insändare... och idag hade en man skrivit följande... jag citerar...
"Jag förstår Assange fullkomligt, Sveriges rättssystem går inte att lita på i dag. Detta med våldtäkten är ju befängt, han har inte våldtagit någon. En snygg grabb kan få vilken kvinna som helst".
JÖSSES... vilken grabb. HUR i katten vet han att det inte var någon våldtäkt... VAR HAN MED? Å vaddå "Snygg grabb kan få vilken kvinna som helst". När det gäller våldtäkter har det INGET med om förövaren är snygg eller ful att göra. Att våldta är en makthandling eller/och en snedvriden sexuell handling. Å föresten är det bara till utseendet fula män som våldtar? Samt VEMS tyckande om utseendet avgör om mannen är ful eller inte? För om det är så, bestämmer jag att ALLA män är snygga för då kommer det ALDRIG ske någon mer våldtäkt i denna värld.
Förövrigt faller inte Assange under snygga män vad gäller min smak, så om vi resonerar utifrån insändaren, så gör jag med andra ord Assange till en potentiell våldtäktsman då hans utseende inte appellerar mina referenser på snygg karl.
Med andra ord... Det finns NÖTTER och så finns det härliga mandlar... De där nötterna som pratar SKIT förstår jag inte var de får luft ifrån så  jag tänker hålla mig till mandlarna... kanelmandlar.







Så där ja... nu har jag fått lufta mina åsikter.

Må som GODIS... Kanelmandlar är JÄTTEGOTT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...