måndag 6 augusti 2012

Klippt äppelträdet


Klockan 05.50 cyklade T iväg till Södra stationen, för att lasta cykeln på tåget och åka tåg några mil, kliva av tåget och fortsätta cykla till jobbet... DET tycker jag är strongt. Själv gick jag upp när T gav sig iväg. HIMLARS vad jag är trött, men jag ska banne mig inte gå och lägga mig igen. På torsdag börjar jag jobba och tills dess ska jag vända tillbaka dygnsrytmen till jobbetid.




Igår kväll, gick T och jag runt i vår lilla trädgård... eller... PLÄTT, för den är inte stor, det är den INTE och tittade på djur och växter. Vi oade över alla fjärilar, trollsländor av modell mindre och humlor som fladdrar runt i lavendeln. Humlorna är så tunga att när de sätter sig på en blomsterstängel så viker den ned sig, medan fjärilarna inte ens får lavendeln att gunga.







Mårbackapelargonen på framsidan håller på att växa sig ur krukan, och den är inte liten. Det måste vara bakpulvret jag vattnar med.




Samma sak med rosenknoppspelargonen... HUR stor som helst.







Klippte även vårt lilla äppelträd (med två äpplen) igår. Det är juh under JAS-månaderna man ska göra det... JuniJuliAugusti. Nu ser det mer ut som ett spretigt parasoll med hängande stenar i varje spret. Måste få ner grenarna som annars pekar rakt upp. Jag vill ha ett äppelträd som fungerar som ett solskydd när det är lite större och därför håller jag på att formar det till ett parasoll. Det tar lite tid, men jag är på god väg.





Nähä... lite frukost kanske.

Må gott... Jag är himla trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...