lördag 18 augusti 2012

Köket i Paradiset är färdigt




Hemma... efter ett dygn i Paradiset. Snyggingen har kraschat i sin bädd och det låter lite från båda ändar... och från den farliga änden luktar det också. Fiiii katten vad en liten Snygging kan stinka.

 


Igår, när vi var på väg till Paradiset, efter att ha stannat i diverse butiker för shopping, var vi med om något som jag ALDRIG varit med om på denna lilla slingriga väg... För första gången blev vi stoppade av polisen och det var alkoholkontroll.  Mitt i Håkan Nessers "mördarbacke" från boken "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" stod poliserna mitt i korsningen.
När vi såg vad som var på gång, började T och jag okontrollerat fnissa och när polisen såg in i bilen bröt ett stort asgarv ut... från T och mig... vi satt som två muppar i bilen och skrattade hejdlöst... polisen... skrattade nu, lika mycket han.
T... blåste och allt var grönt, bara att åka. Som om något annat var väntat *himlar med ögonen* Det är mot våra principer att vara i närheten av dylika drycker och sätta sig bakom en ratt... livstid på sådant.


Jag frågade polisen om det var ok att fotografera kvällens höjdpunkt och det var det. Vad T ansåg om att bli fotograferad... äm... där är det nog bara att gilla läget.

 


I dag... på förmiddagen, samtidigt som melodikrysset... sattes det in kökluckor. Vi skulle väntat till i vår... men varför vänta när man kan nu. Med andra ord... KÖKET ÄR FÄRDIGT. *hoppar och jublar* Det är tre somrar sedan vi rev gamla köket och väggen mellan rummen... NU äntligen är köket färdigt... Nu är det bara resten kvar.


















Knopparna som inhandlats till köksluckorna, var inte riktigt klara ansåg vi. Den lilla silverplippen i mitten av knoppen, var inte silver när de betalades utan mörknad mässing. DET ville inte vi ha, så sent i går kväll målades dessa i skenet av stearinljus med silverfärg.


















Farfars gamla rakspegel har kommit upp igen, efter att ha varit nerpackad i över ett år...





När vi idag såg "The wall of rain" på sydvästra stranden... packade vi snabbt ihop våra pinaler och for över sjön. Vi hade tänkt att vara kvar någon timme till, men ville inte fara i regn.
Vi hann... utan att bli alltför blöta.








Nu är det dags att ta en titt på tv.

Må gott... Det gör jag.

2 kommentarer:

  1. Så himla fint! Helt underbart! Och utsikten sen... to die for... Det är verkligen ett paradis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så innerligt... Å den där utsikten, jag tröttnar ALDRIG. Kan sitta på trappen och glo HUUUUUR länge som helst.

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...