söndag 21 juli 2013

En riktig trädgårdsfest och första ränndalen på plats

 
 
Igår var vi på fest... En riktig trädgårdsfest med massor av skratt, tävlingar, tal, långbord, fantastiska människor, mat och dryck som jag fortfarande drömmer och en varm sommarkväll som gick över till natt. Vi var hos Maria och hennes härliga familj och T och jag kan bara säga JÄTTEMYCKET TACK för en underbar kväll. Vi var lite trötta när vi vaknade i morse.
 
 





Vi tävlade... vi delades upp i lag och en av grenarna i tävlingen var att vi skulle skjuta pil med båge... på säck och INTE på anka. Själv undrar jag vad det var för fel att skjuta anka.
 



 
Så var det det där med att tona håret lite åt koppar... DET BLEV SOM VANLIGT INTE SOM PÅ FÖRPACKNINGEN. Jag var  och är fortfarande den mest rödhåriga som går att hitta i vår lilla stad. T mumlade något om aningen rött... En klar underdrift skulle jag vilja säga. Kan dock tillägga att laget jag var med i VANN... tror inte det beror på min insats, ej heller på mitt odiskreta hår, men jag höll tacktalet när vi stod på prispallen och jag tackade mamma, pappa, en släng till Gud och min fröken Berith jag hade när jag gick i 1:a klass, för så har jag sett man ska göra... Tacka alltså... när man vinner typ en Oscar eller något liknande och det var just vad vi fick... PRIS för vår vinnande.
 







Efterrättsbordet... Jamen va... En dröm för gottegrisar och "just inga kalorier".







Idag... styrde vi mot Paradiset. Vi var inte så jättesnabba dit... Aningen trötta, men vi fick dit första ränndalen och plåten på ena sidan utbyggnaden. Misstänker att INGEN runt sjön fick ro förrän plåtarna var färdigsågade. Vindstilla och T som sågade för hand. Det lät... det skar genom märg och ben och det tog nästan en timme... Nu är det färdigt på den sidan och det känns som en lättnad, nu är det bara att "mata på" med plåt på den sidan.








 
Så... dagen slut och jag har också fått krama lite på sonen. Det är några dagar sedan. Inte lätt att haffa en 23-åring mitt i ledigheten, men jag hann... haffa honom och krama lite på`n.
 
Må gott...
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...