söndag 7 juli 2013

Svart Stockros

 
 
För två somrar sedan fick jag frön från Stockrosor. Det var frön till vita, rosa och svarta stockrosor. Jag planterade dem på bumsen och förra sommaren kom det upp en ynka planta. Den lilla ynka plantan vårdade jag ömt och i år... har den börjat blomma. Den är inte ynka längre utan den högsta plantan i rabatten och det är en SVART Stockros. I vissa lägen är den bäcksvart medan i andra, djupt purpur.
Jamen va... kom inte och säg att jag inte är färgglad.
 

 
 





Nu go´vänner har T ÄNTLIGEN kommit hem och det är dags för kvällsmat... Melon.

Må gott



6 kommentarer:

  1. Maken sådde stockrosor för några år sedan och nu har vi stockrosor på många ställen, även svarta som nästan är de vackraste.
    Ha en fin ny vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Eva... Jag håller med... de svarta är nästan vackrast.
      Ska se om jag lyckas få några frön att så efter denna planta.

      Hoppas även Du får en fin vecka.

      *KRAM*

      Radera
  2. Vilken otroligt vacker färg på blomman!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamän... den är urfin och jag går och njuter varje dag av nya blommor som slår ut.

      Må gott

      Radera
  3. pLANTERADE FÖRRA ÅRET EN PLANTA SVART STOCKROS. bLEV BARA BLAD LÄNGST NER
    SÅ JAG TRODDE ATT DET VAR NÅT FEL MEN I ÅR HAR DEB BLOMMAT. kAN DEN KOMMA
    NÄSTA ÅR IGEN ELLER?
    m.V.H kERSTIN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kerstin...

      Nej, nu har den gjort sitt. Ta frön från plantan och plantera, så kommer en bladrosett nästa sommar och om ytterligare en sommar så blommar den. Den och fingerborgsblomman är lika på det viset.

      Må gott

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...