fredag 19 juli 2013

Hjälp i Paradiset

 
Idag fick vi besök i Paradiset... Mina föräldrar och systerdotter S kom. Så mycket mer det händer när det är sex armar till som jobbar. Jag behövde inte tänka på att fixa maten, INNERLIGT tack för det. Det östes grus och diskades, kelades med vovvar och bar virke... Jag kan bara säga ett STORT TACK.
 
 





S, såg till att vovvarna inte svalt ihjäl. Det var bra, för det trodde de själv att de skulle göra. Vilket jag inte kan förstå, då de sedan dag ETT fått tre mål mat om dagen. Lätt att glömma, när man är svulten.





Snyggingen fick för sig att den lilla andhonan var något farligt. MÖRDARAND!?!? Han hade fullt upp med att försöka jaga iväg henne från ön... Han lyckades INTE och till slut, tvingade jag honom att ligga ner och titta på fjäderfät och INTE skälla eller fula sig. Det gick och han somnade. Kan inte ha en jagande fågelhund när vi är i Paradiset. JÖSSES... hans skall ekar och går i rundgång på sjön.
 
 




Nu har gästerna åkt hem och jag säger det igen... TACK SNÄLLA.

Nu väntar fruktsallad och en smörgås.

Må gott



2 kommentarer:

  1. Änder kan vara farliga! ;) Här hemma måste fjärilarna dö, M har fullt upp att skydda oss!

    Skönt att få hjälp och att hundarna inte svalt ihjäl under tiden som ni byggde!
    Ha en supermysig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar högt* jajamän... MÖRDARÄNDER är inte att leka med. Vi måste skyddas från dem.
      Å vad gäller fjärilar, misstänker jag att det är samma sak.

      Ha även Ni en fin helg.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...