torsdag 25 juli 2013

Färgglad värre

 
 
Häromdagen frågade vår granne S, om vi behövde hjälp i Paradiset... Jajamän svarade vi och igår, när jag var hemma och tvättade och fixade stack T och S iväg för att fixa med takläggningen. Tack snälla S för hjälpen, där sparade vi en hel dag.
 
 



Själv kom jag till Paradiset vid två-tiden. T tittade länge på mig och sa lite försiktigt - Färgglad idag ser jag!
Nu förstod jag ingenting. Klädd i färgglatt svart... äm... förutom strumpor och skor. Hade smort in mina fötter, då de blir så torra av att gå barfota i skorna... och satt på mig ROSA strumpor. Snyggt som attan... Till detta iklädde jag mig mina självlysande aprikosa tofflor. Jorå... och iförd detta åkte jag till Paradiset... Kan tillägga att jag stannade till och köpte mjölk efter vägen... äm... inte tänkte jag på vad jag hade på fötterna. Kanske inte så snyggt... men annorlunda OCH jag har mjuka fötter.
 





Idag uppmätte vi 28 varma grader i Paradiset. Vovvarna har inte rört sig många millimeter, utan mest vandrat mellan skuggorna och det lite svalare trägolvet inne.




Snyggingen lider av bromsbett som han får när vi går mellan bilen och båten. Bönans Ukrainska blod vill varken bromsar eller fästingar ha, men Snyggingen är högvilt för dessa blodsugare. Hans bakben är sönderbitna av broms och pysselkille som han är, kan han inte låta bli att slicka. Nu har han några fula sår och därmed bandage. Är det inte skarsnö så är det bromsbett.
 





Idag lades sista plåten mot öster. Nu är det bara resten kvar. Östersidan var den "marigaste" då det är en liten utbyggnad och därmed måste läggas ränndalar. Jamen fattar Ni vad jag lär mig.
 





Nu go´vänner... ska jag måla sista strykningen på ett av fönstren. DET ser jag fram emot.

Må gott


2 kommentarer:

  1. Underbara kvinna - dessa fotbeklädnader till ditt röda hår - så fantastiskt!
    Vilken fin granne ni har som erbjuder hjälp!
    Jag lider med Snyggingen, måste vara fasansfullt att vara så eftertraktad!
    Ha det gott i Paradiset!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. JISSES... Håret... det hade jag glömt. DÅ förstår jag varför T ansåg jag var färgglad.

      Jorå... vi har toppengrannar och mycket blev gjort.

      Ha det fint Du också.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...