torsdag 16 februari 2012

Allt kan firas


Jag behöver få... vila från att tänka... Jag behöver få... skriva utan att väga varje ord på guldvåg... Jag behöver få... en kväll utan måsten... Jag behöver få... titta på vänliga tv-program... Jag behöver få... sol, värme, lata dagar.




Igår, var jag ute med "jobbet". Vi skulle fira av... eller rättare sagt "tacka av" en fantastisk P som ska vara tjänstledig och jobba med annat. Å då gäller det att fira... man ska ta ALLA tillfällen i akt.
För några år sedan försökte jag få min fd man att fira att vi skulle varit gifta i 20 år... DET vill han inte. "Du kan väl ta med din nuvarande fru" sa jag för här skulle firas... DET var det mest korkade han hört... JÖSSES...
Några år senare försökte jag få med honom och nuvarande frun och T,  på skilsmässofirande...20 år sedan skilsmässan gick igenom... DET borde väl frias... men INGEN ville. Vad är det för fel. Ett bra tillfälle till firande ska man väl inte missa... God mat, glada skratt och något gott att dricka.

Igår... fick vi i alla fall fira och önska P lycka till... och samtidigt önska att hon kommer tillbaka till oss... För HUR ska vi klara oss utan henne?!?!






Idag... vår fem km runda... Stannade och kikade på kopojkarna i hagen... JAG GILLAR KOSSOR av alla kön. Där står de och äter eller glor på oss när vi går förbi. I början var Snyggingen lite ivrig på att springa fram och försöka ta bestarna... Två ggr sprang han på elstängslet UTAN att ge sig... nu... bryr han sig inte längre om herrarna i hagen och kopojkarna står bara där och "bligar".




Må gott go´vänner

5 kommentarer:

  1. Asså, jag tycker de e hel konstigt!!
    Klart man ska fira allt som man kan fira. :-)
    Stå på dig. De kommer fler tillfällen. Thihi

    SvaraRadera
  2. Så klart man ska fira!!
    Många kramar till Er och hoppas vi ses SNART!;O))

    SvaraRadera
  3. *Flinar*
    Innerligt tack... Då ska jag stå på mig när det gäller att fira ALLT.

    *KRAMAR om dem*

    SvaraRadera
  4. så gott allt såg ut! och snyggingen, han är verkligen ståtlig!!! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hejsan doktorn...

    Det VAR himla gott. En Italiensk liten resturang.

    Å Snyggingen ÄR himla ståtlig *Just inte partiska alls*... å det vet han. JISSES vad han är medveten om att han är snygger.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...