tisdag 21 februari 2012

Med immig kameralins


En fantastisk promenad på två timmar, i strålande sol, och värmen som kom på slutet. När vi startade var det lite ruggigt och småblåsigt, men det bättrade sig till toppenväder. Å självklart hade jag inte "den-bra-kameran" med mig utan fick nöja mig med mobilen...i motljus/medljus, luftfuktigheten så hög att håret permanentade sig självt, vilket gjorde att när jag stod där ute MITT på åkern i blötan och soldis IMMADE kameralinsen igen. *Småmuttrar*




När Snyggingen och jag hade roat oss ett tag på åkern... kom det en överraskning... JISSES... HEDVIG, den fantastiska lilla dobermannflickan som vi träffade igår och hennes husse kom ifatt. Himlars vad lyckliga vovvarna var...




Med en immig kameralins och vovvar som rusar runt så vattnet på åkern plaskar, då är det inte så attans lätt att få till någon bra bild.
Så himla härligt att se dem göra det vovvar är bra på... Båda uppvaktar och båda tröttnar... båda leker och båda bryter leken... Båda skittrötta med tungan hängande som en slips.




Å jag vet... vovvar ska inte leka med täcke på (i detta fall vindskyddstäcke då det blåste smågriser när vi gick), men det blev så hipp-happ-snabbt att jag glömde... DET ska inte hända igen.




Nu... ligger SnyggÅke helt utslagen i sin bädd... och jag ska fortsätta jobba.

I morgon hoppas vi att Hedvig den fantastiska lilla pinglan dyker upp igen... För DÅ blir det en bra dag.

Må gott

3 kommentarer:

  1. varför ska dom inte leka med kläder på? visste inte det...
    och du, dom där semlorna i inlägget ovan ser helt magiska ut. älskar när mandelmassan tittar fram sådär- mm gotttttt!!

    SvaraRadera
  2. *Skrattar högt* Äm... Det lät lite kul... men *Blir attans allvarlig igen* Vår vovve är en bruksvovve och när den jobbar och springer runt, tar man av täcken/skydden som ska hålla vovven varm när man inte jobbar.
    Så kan det även gå så illa att vovvarna fastnar och skadar sig när de har täcken på.
    Så den tredje och snåla delen... Täcken är SKITDYRA och det är lätt att det blir en reva i dem.

    Å de där semlorna... jag lovar... himla goda och mandelmassan mjuk och len.

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera
  3. jag förstår, haha, ja, det kanske lät lite konstigt, men det va inte tanken ;)

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...