onsdag 22 februari 2012

Självklart använder vi väl hjälm


 
Idag stod det att läsa i vår tidning - "Kommunen håller koll på halkan. Det är halt på Örebros gator. Under fler dagar har kommunens sand- och saltbilar kört för högtryck".
Att de kört med både sand- och saltbil är något jag missat. Jag går både på bilväg, cykelväg och gångväg och på INGEN av dem är vare sig det ena eller andra utstrött på. Det är SNORHALT.

Artikeln fortsätter med att förklara hur vägarna ser ut och hur MYCKET de lagt ner på att få dem far- och gångbara. Det skrivs även om att ortopeden fått tagit emot många patienter med benbrott pga halkrisken.
Vad som OROAR MIG MEST... är slutet på artikeln... Som sagt... det näms ENBART gator  och problemen med halkan på dessa... och här kommer slutet... HÅLL I HATTEN...
"Broddar, stavar och självklart hjälm om man ska ut på isar är att rekommendera".

Så som vägarna ser ut (sedan i måndags) i vår lilla stad måste jag säga att kommunen totalt har misslyckats, med halkbekämpningen... så till den milda grad att tidningen går ut och uppmanar oss att ha broddar, stavar OCH HJÄLM. För det var väl isarna på gatorna de menade, då andra isar än gatornas INTE är nämnda i artikeln. Å jag lovar... i vår lilla stad behövs ALLT skydd man kan sätta på sig för att inte slå sig fördärvad när man som Fantomen vandrar som vanliga människor på gatorna. Själv ser jag ut som värsta ishockysperaren när jag är ute och vallar vovve.

 


 
Idag... träffade vi ingen liten Hedvig dobermannflicka, men ett fint träningspass fixade vi. Uppsökande av föremål. Det var ett tag sedan vi tränat just detta och JISSES vad kul det är. Hade nästan glömt hur häftigt det är att se och höra när tystnaden infinner sig och det enda som hörs är vinden, vovvens frustande och han drar igång och börjar jobba... I love it. Jag står och njuter och hela jag blir knottrig. Vovven levererar och iväg igen för nästa föremål.

Vill bara påpeka att myrstacken som är på bilden nedan lämnades orörd av oss.

 


Så där ja... Nu återgår jag till något annat... en uppsats kanske.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...