söndag 19 februari 2012

Fönsterspaning




Tillbaka... två ggr på samma dag, DET är inte illa. Fast, vad gör jag inte för att smita ett ynkapynkalitet tag från uppsatsskrivandet.
Idag när jag var full i huvudet... jag menar, full av ord, information och formuleringar, då smet jag ut i köket. Huset var helt tyst. T var ute och gick med Snyggingen och TantKarin sov fortfarande i Snyggingens bädd och TantSimone låg i köksfönstret och hade SPAN.





Där utanför vid fåglebordet, som förövrigt bojkottas av små söta finkar, titor och sparvar, fanns en kaja kalasandes på diverse godsaker. Den hade TantSimone lagt ögonen på och jag kunde se hur hon i sin fantasi jagade och satte tänderna i godbiten där ute och med högburet huvud och svansföring kommer in för att presentera jagktbytet.












Nu... är det inga fåglar vid vårt fågelbord och alla fyrbentingar ligger på flanken och sover... Jag har suttit vid datorn till och från hela dagen och nu är det dags för mig att lämna över tangentbordet till T.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...