fredag 10 februari 2012

Äntligen musslor



Fredagen är RÄDDAD... Jag har varit sugen på musslor i vitt vin, vitlök, grädde och persilja i flera dagar och ÄNTLIGEN hann jag fixa detta. Sist, var det slut, men nu attan var jag där och norpade ett fint nät med 500 gr.

 

Idag (på jobbet) har det pratats om herr stadsminister och hans förslag på arbeta tills man är 75 år. Inte nog med att vi pratade, vi skrattade så vi skämdes över att ha så roligt på jobbet... Vi kunde se hur vår arbetsplats i framtiden kommer se ut. Just nu är den fylld med unga människor... mellan 16 - 21... Ni vet sådana där fräscha, oskrynkliga, glada och fulla med nyfikenhet, obstinata och helt fantastiska människor. Vår arbetsplats är även fylld med lite äldre människor som orkar träffa dessa unga människor och lära dem saker... *Flinar konspiratoriskt* I framtiden kommer vår arbetsplats inte bara ha kapprum och fina ställ på gården för cyklar... i framtiden kommer personalen eventuellt behöva plats utanför klassrummen för rollatorerna... och låsanordningar till dem så de inte försvinner.
Själv har jag tänkt att "blinga" min rollator med diverse roliga glitterbollar. Jag tror det kan uppskattas av de där unga människorna... Ska även ha en cool färg på min rollator så jag känner igen den bland alla andra rollatorer som ockuperar korridorerna. Å tänker jag efter, är juh en rollator HIMLA PRAKTISK... tänk så mycket material jag släpat i korridorerna... Nu är det bara att lägga i korgen där fram och stappla iväg till nästa rum där det sitter unga människor och vänter på någon som är lika gammal som deras mormorsmor...ska lära dem ALLT om världen och ALLA nya saker som unga människor måste veta... för de ska jobba i minst 55 år innan de får njuta på ålderns höst.







Nu go vänner är det dags för mig att skriva lite på min uppsats...

Må gott... DET gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...