lördag 11 februari 2012

Jag har en burk


Bästa måltiden är ALLTID den jag äter just sittandes i ögonblicket, men i ärlighetens namn... fruksten... HUR god är inte den. Att ha sovmorgon till 09.00, stiga upp, göra en STOR latte, fruktsallad, gott bröd och MÄNGDER av pålägg... läsa tidningen, lösa melodikrysset, njuta av lugnet OCH ÄTA.

 


Idag fortsatte det med att jag satte mig och pluggade, vi  städade, DAMMSUGIT och bäddat rent. Just när vi tycker att vi är klara och huset doftar "hallontårta", då "kastar jag en blick" ner mot ett hörn och VAD LIGGER DÄR... Var kommer de från... de invaderar vårt hem och vi är banne mig inga "loppLottor"... Var kommer DAMMRÅTTOR i nystädade hus från. Även om det är nystädat och golven är torkade, RULLAR de fram från något hemligt rum där det uppenbarligen måste bo en hel koloni, som förökar sig med blixtens hastighet... Jag bara undrar... vem MATAR DESSA RÅTTOR å var i attan är det hemliga rummet, för nu får de banne mig börja betala hyra.



Vet ni... JAG HAR EN BURK... *NÖJD* I denna burk sparar jag slantar som jag i framtiden ska ha till en plastikoperation. Vet ännu inte vad eller vilken kroppsdel jag vill fixa, men det gäller att spara, då jag hört att det är himla dyrt att snygga till kroppen.
I min burk har jag i dagsläget 19 kronor... eller jag trodde jag hade 19 kronor, men det är bara 18 svenska fina kronor. Hade lagt i två stycken 50-öringar och de har juh inget värde *suckar*. Dessa 18 kronorna har tagit mig nästan 6 månder att gnida och gneta ihop och då förstår Ni vilken prioritering min kommande plastikoperation har... MEEEEEEEN... det gäller att ha en plan och börja spara till den...




Piff-puff-borta-skriver-uppsats...

3 kommentarer:

  1. vilken fin burk! men varför just plastikoperation? *nyfiken*

    Kram och ha en underbar start på veckan :))

    SvaraRadera
  2. Hejsan och tack... *Snurrar ett varv på jobbstolen, kryper ner under skrivbordet tillsammans med tangentbordet så inte sådan där ung och fantastiska människor ser vad jag håller på med*
    När jag lyckas spara ihop sisådär 50 000 kronor... så ligger jag på en ålder av HIMLA JÄTTEMYCKET ÄLDRE än nu och då vet man aldrig vad som behöver piffas upp, stramas till, skäras bort, sugas ut eller fyllas i och då tänkte jag... BÄST att börja spara redan nu, så jag har en peng när det är dags. Det gäller att börja i tid. Å hinner jag avlida innan burken är full... så har sonen en fantastisk överraskning i en chokladburk...

    Må fint även Du

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera
  3. Kan inte tänka mig att du behöver en plastikoperation - varken nu eller senare i livet. Tycker du är fin som du är, även om jag inte sett dig irl ännu (snart förhoppningsvis!) ツ

    ღ Kramar om ღ

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...