söndag 5 februari 2012

Idag har vi grillat

Jag anser helgerna går för fort... och nu är det snart jobbevecka igen med allt vad det innebär. Idag har jag i alla fall suttit med uppsatsen och fixat, men det tar emot. När kommer jag över det där krönet som gör att jag tycker det är kul... Jag vet att krönet finns där, men inte var.  Just nu är det bara en STOR uppförsbacke och jag tycker den är skitlång och seg.

 


På vår lilla gräsplätt utanför köksfönstret har vi en hållare för talgbollar och en hållare för fågelfrön. Jag trodde i mitt stilla sinne att när vi matar fåglarna så kommer det vara MASSOR av sötnosar som njuter av godsakerna... Nog har vi MASSOR av fåglar som njuter av det vi lägger ut... Det är kajor, skator och kråkor... Någon gång, ytterst sällan dyker det upp någon sorts liten söt mes eller tita eller vad det nu är... men det är sällan det. Vad gör vi för fel...
Någon sade till oss att vi har fel sorts mat, så vi bytte... DET BLEV INTE BÄTTRE... fast... kråkor, skator och kajor är juh också fåglar som fryser och är hungriga...


Idag... har vi grillat för första gången i år... Det var gott... Mormorn och morfarn, sonen och hans J kom på middag. Hela min flock var samlad och jag njöt av varje sekund.







Snyggingen passade på att ta sig en kärleksstund med morfarn... Mattan i köket är lagom stor, mjuk och där kan man ligga länge och bli kliad på.


Må gott go´vänner...
Nu är det dags för mig att återgå till uppsatsen. Har smitit flera timmar nu.

4 kommentarer:

  1. De ser ut som om de e morfarn som se somnat och inte snyggingen?! Eller?? :-)

    SvaraRadera
  2. Apropå det där krönet... Hela min uppsats har varit en enda j...igt (utrymme för fri tolkning) lång uppförsbacke. Typ motströms hela tiden!!! Här skulle jag kunna berätta om en hel del konstigheter i den akademiska världen... men det kan vi ta på ett icke offentligt forum! ;)

    Jag brukar tänka att kan jag lära mig något av motgångarna och det icke roliga görandet, så är det väl värt det... Mitt kritiska tänkande har definitivt utvecklats under de här åren!!!

    Nåväl, innan du når krönet, ha förtröstan gumman, för det ordnar sig ska du se (men det vet du väl?!)!!!

    Grillat lät superbt... man kanske skulle prova och grilla på vintern, har aldrig gjort det!

    Ha det så gott nu vännen! Jag hoppas att du hinner få ro mellan gångerna du skriver!

    Största Kramen♥ från mig!

    SvaraRadera
  3. jag ska också börja med uppsats om ca två veckor. är livrädd, hihi!!

    mysig dag du haft! Kramen

    SvaraRadera
  4. Marina... Den där morfarn är lättsomnad och har man sedan 49,2 kg kärlek bredvid sig då är John Blund inte långt borta...

    Maria... Tack... jag önskar uppförsbacken ville ta slut nu... Hade lika jobbigt sist jag skrev en C-uppsats och sade... "ALDRIG MER" å här sitter jag igen. Å den skriver sig inte själv utan jag MÅSTE juh göra jobbet.

    Doktorn...Himlars, vad ska Du skriva om. Behöver Du en hypokondriker med husdjur att forska på är Du attans så välkommen. Du får ta med Dig den lilla minigrisen. Jag kan nog fixa både den ena sjukdomen efter den andra. Säg till vad Du behöver så löser jag det. Gästrummet är nästan klart, men kan Du dela rum med en klädställning som en hänger en kristallkrona i så är det bara att komma.

    Må gott tjejer...nu är det dags för mig att knata i uppförsbacken.

    *KRAMAR om`dem*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...