fredag 24 februari 2012

Min egen inbyggda bödel


Sitter just nu och väntar på min tur till "halshuggning". Inser att jag är min egen värsta kritiker och hemskaste bödel. Jag vill att allt jag gör ska vara så himla perfekt att det inte ska finnas något för min handledare att "klanka ner på"... men... DET GÖR DET. Det finns massor. Jag önskar att hon kunde säga... "kära B, det här är PERFEKT"... "GLÖM DET!" skriker min inbyggda bödel, "det kommer aldrig hända".




Känner mig lite som Bönan, när hon sitter i buren i bilen och väntar på sin tur att träna... MEN hon ser fram emot det, och jag bävar. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG! som inte kan njuta av att få guidning i uppsatsskrivandets svåra värld. Handledaren sa tidigare idag, när vi satt flera stycken att... "Berätta er historia, utifrån givna ramar"... *pustar* "Ge mig en bloggsida" tänkte jag, "så ska Du få se på historia".

"HUR SVÅRT KAN DET VARA"... som MJ:s dotter sa, när MJ satt och våndades över några intervjuer som skulle göras... HUR SVÅRT KAN DET VARA!?!?!?
För mig, som lyssnar på min värsta kritiker (jag själv) och bödel (jag själv) är det SKITSVÅRT. Svårt att komma igång (vilket jag äntligen gjort), svårt att inte såga mig själv (vilket jag är expert på), svårt att inte döda mitt eget arbete (vilket jag lyckats med flera ggr).




Så där... nu är det snart min tur... om 12 minuter... Tror jag tar och lägger en "spindelharpa" under tiden jag väntar.

Må gott

7 kommentarer:

  1. åh, spännande! hur gick det! är säker p åatt det gick finemang :)

    SvaraRadera
  2. Har nu städat huset, handlat och lagat mat, hästarna är fixade för kvällen och glassen med kola sås har lämnat kroppen. Kvar finns det jo jag svär"jävla dokumentet som hon rört till". Är helt förvissad i nuläget att enda sättet att tackla detta är på en öde ö med en bagg in box och en klok vän. Har en fundering att lägga ut mig själv och det jag söker.....en klok vän på match.com siamesen tittar vinögt på mig och telepaterar " är du inte klok du har ju mej" ja du ser nu pratar jag redan med katten, galenskap! vem har sagt att katter kan prata specialpedagogik! TACK FÖR ATT DU FINNS. Hälsa hjälten. Maria

    SvaraRadera
  3. Hejsan doktorn...
    Njä, det gick sisådär... ALLT jag ändrat från förra gången var åt HELVETE och hon hade uppenbarligen glömt vad hon sagt, för nu Du... nu skulle det tillbaka som det var från början... MEN där satte jag ner klackarna och sa att DET tänkte jag inte göra. *Suckar uppgivet* Därför har jag bestämt mig för att INTE träffa henne IRL något mer. Alllt får ske över mejlen så jag kan gå tillbaka och VISA henne vad som är sagt och beslutat. Orkar inte med veligheter fram och tillbaka... är för gammal (alltid 23 år) för det.

    *KRAMAR om`na*

    MJ...*ASG*
    Vi hinnter inte vänta på att Paradiset ska bli tillgängligt. VI MÅSTE BÖRJA NU, med vad hon skräpat ner.
    Boken hon ville att vi skulle använda oss av FINNS INTE ATT KÖPA, så jag beställde två andra... äm... är det inte så att finns inte EN...så kompenserar det med TVÅ. *kvinnlig matematik som fungerar vid skoköp och borde i rimlighetens namn även fungera vid bokköp*

    Nu är det melodikrysset, Coop, ÖB (Snyggingen ska få tjurmuskel - finare namn på TJURSNOPP). Hjälten ska renovera i hallen (Som stått still sedan slipdammet i garderoben) och jag ska börja fixa i uppsatsen.

    *KRAMAR om gladaste pluggarkompisen jag någonsin haft*

    SvaraRadera
  4. vilken galning som glömmer vad hon sagt. det förstör ju lite av det hela liksom. hoppas du får en fin helg, trots galen handledare, eller vad man ska säga!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tjoho doktorn...

    Kan man dö av att det gör ont i höften (hypokondrikern är i farten för att slippa plugga)... halkade lite i onsdags å jäkiken vad ont jag har nu... *klart övertygad om att det är så illa att det INTE går att plugga*

    Hoppas även Du får en fantastisk helg...

    *KRAMAR om´na*

    SvaraRadera
  6. haha ;)
    men illa att du halkat. har du fått ett stort blåmärke på det också?

    SvaraRadera
  7. Näe doktorn INGET blåmärke... *Rusar in på toa och kollar* Nopp... inget blåmärke... MED det får man väl inte om man splittar mitt på vägen... Du vet som värsta gymnasten. Kanske inte lika smidig, men ändå. SPLITT... tränaren i landslaget för gymnastik skulle blivit imponerad om han/hon sett mig. Känner mig aningen lite stel och har svårt att vända mig när jag sover... Det måste väl ändå innebära att jag är SKITDÅLIG... kanske inte kan jobba på ett tag... typ... eller inte plugga heller för den delen...typ. *Hypokondrikern spinner loss* Å lite ont har jag nog om jag böjer armen så här... *lyfter armen och vrider runt i 90 grader samtidigt som jag vinklar handen så långt bakåt jag kan* och DET ska det väl ändå inte göra. Nopp... idag är jag för sjuk för att klara av att plugga ELLER HUR DOKTORN.

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...