söndag 26 februari 2012

GODIS är ett krav


När godissuget sätter in... vilket det med stort dunder och brak har gjort, då KRÄVS det godis DIREKT. Å det slår aldrig fel... när jag koncentrera mig och försöker få rätsida på "det nedskräpade" i min uppsats... då MÅSTE jag ha godis... Det går inte att sitta vid datorn och vara på topp, om det inte finns något moffigt framför mig.

Igår kväll... fanns det endast en chokladask hemma, så jag river upp asken, modell... finare och på tok för dyr att VRÄKA i sig... Åt en liten godbit och insåg att det krävs MER ändå... Fler sorters godis.


 






Så... jag kastade en jacka över min mumninoutfit, trädde fötterna i mina "promeneramedvovvekängor", smög snabbt som en vessla ut till den grå lilla tyska fyrhjulsdrivna stridsvagnen och körde snabbt (samtidigt som jag på högsta volym lyssnade på den här låten ) ner till en butik någon kilometer härifrån och införskaffade SMÅGODIS. Ja, ja... jag vet... en skitgammal låt men jag sjunger himla bra till den.




I helgen har TantSimone pysslat om oss här hemma. Igår lade sig T och vilade på köksmattan och vips var den hångelsugna tanten där och gosade ner sig. Idag... kom sonens J och behövde lite kärlek. Sonen har varit i Lund (kommer hem ikväll) och J, kom hit och sov i fåtöljen med TantSimone på höften...Å Simone är inte den som är den... Allt som kliver innanför vår dörr är hennes potentiella hångel. Det gäller bara att de antingen sätter sig ner tillräckligt länge för att hon ska hinna hoppa upp i knät och starta kärleksverksamheten.
TantKarin däremot, hon håller lite mer på sig... och henne måste man flirta med en hel dag för att hon överhuvudtaget ska fundera på om man är henne värdig eller inte... OFTAST INTE.






Årets första tennisboll är FUNNEN... Ännu ett säkert vårtecken som Snyggingen levererade på förmiddagen...




... och djupt inne i en buske på framsidan, blommar snödropparna.



Nu go´vänner är det dags att fortsätta livet...

Må gott

5 kommentarer:

  1. Jag skulle så gärna vilja höra när du sjunger till den låten *skrattar så magen guppar* för det gör den lite sen jag startade kafé. Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Tjoho i Kafét...
    Det är bara att Du selgar över så ska jag även göra några snygga "moves" samtidigt som jag sjunger. Du kommer bli förvånad.

    *KRAMAR om´na*

    SvaraRadera
  3. åjåj, nu blev jag vansinnigt godissugen, halv tolv nattetid, ikke bra. får släcka lampan så jag inte smyger mig upp snart, hihi.
    godnattkramen

    SvaraRadera
  4. *Skrattar åt doktorn och håller fullständigt med Fru Sederblad*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...