måndag 20 februari 2012

Det är TantKarin som bestämmer

Idag... har jag första dagen på sportlovet... Det innebär att jag är ledig från mitt jobb och kan lägga ALL min vakna tid till uppsatsen... OM jag skulle vilja. Det har jag inte velat göra idag. Tog liksom lite sovmorgon - lång frukost - lång HÄRLIG promenad med Snyggingen - långt telefonsamtal med min arbetskamrat M och pluggat två effektiva timmar.
T, har jobbat och fått "ledigt från mig" idag. *Flinar*

Promenaden med Snyggingen gick i halkans tecken... Fiiiii attan vad SNORHALT det var. Både jag och Snyggingen uppförde oss som Bambi på hal is, då det blev inte vår vanliga runda utan en längre och vänligare för höftlederna.
På denna ovanliga promenadvända träffade vi Hedvig och hennes husse... Hedvig 1½ år och dobermannflicka... SÅ HIMLA SÖT och hon blev förälskad i vår Snygging och han är juh inte den som är den när det gäller det motsatta könet. Han var så himla fin och vänlig mot denna lilla ljuva varelse och bjöd in till lek, vilket hon inte var sen att haka på och när han började visa tendenser till att snuffa och kissa, då fick hon igång honom igen... Ena stunden var de ivriga och andra stunden brydde de sig inte om varandra... äm... *tänker* just... PRECIS som på krogen... äm, har jag hört... *ASG*





Vad som hänt med TantKarin vet i attan... Just nu är det hennes regler som gäller bland de fyrbenta och de andra två har bara att finna sig i detta. Snyggingen får vara tacksam när hon kliver åt sidan från hans matskål och då är han snabbt framme och äter INNAN hon ångrar sig och ska fram igen.



Nu... dags för stryktvätten... DEN högen är inte rolig.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...