torsdag 5 april 2012

Cykelpromenad


Då så... Nu är kvasten trimmad, kopparpannan putsad och katten kammad... Då är det bara att fara iväg till Blåkulla och parta loss. OM jag hade haft tid och orkat vill säga. Har annat för mig, typ... lägga in sill och moffa godis. Det är viktiga saker det. En god sillbit är inte att förakta och en liten chokladbit likaså.

Idag... har vi tagit en cykelpromenad med Snyggingen. Vi gick med cykeln och Snyggingen fick vackert gå bredvid OCH sköta sig utan att vråla ut sin glädje över att gå bredvid en damcykel. Vet inte om det är springa bredvid cykel eller att det är en damcykel som triggar igång ivern... JÖSSES vilka röstresurser en liten Dobermann kan ha när han är glad kille. DETTA fick han INTE ge prov på, för då stannade vi och talade om hur ful han var... Då ljög vi, men det vet inte han.

Efter ett tag kunde T sätta sig på cykeln och trampa (Vi kom på att han beter sig inte så här när jag sitter på cykeln, utan detta är något mellan grabbarna) och Snyggingen och jag gick bredvid... DET var jobbigt vill jag lova. Nu var det bara för mig att räcka över kopplet till T och han kunde cykla iväg... och det gick HIMLA BRA. *Dansar en chicken walk i arbetsrummet och förstår inte varför T gick ut* Misstänker att han skrattar åt mig i smyg.











Må gott...

2 kommentarer:

  1. Superstort tack för att ni tog vägen förbi här!!! :) Jag har gått igenom Kullberg nu, lovely!

    Ha det himla mumsigt nu när du lägger in sill och "moffar" choklad!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Detsamma till Dig... ha en mysig kväll.

    *KRAM*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...