tisdag 24 april 2012

Skumpande mumintroll med röda lockar


ÄNTLIGEN är det sol... för efter hagel kommer SOL och det gjorde det idag. När jag slutade jobbet  tog jag Snyggingen på en lång promenad. Sedan vet jag inte riktigt vad som tog åt mig, för när det var 1½ km kvar fick jag för mig att NU JÄKLAR ska vi intervallträna... så det gjorde vi.
Vi sprang, eller rättare sagt, Snyggingen sprang, han gled graciöst fram och jag mer... äm... hade formen av ett SKUMPANDE svart mumintroll med röda lockar, bredvid denna ferarri till vovve. Som sagt... jag skumpade och Snyggingen gled graciöst, mellan två lyktstolpar och gick mellan två och så höll vi på i 1½ km och jag har REDAN TRÄNINGSVÄRK. Undrar hur det kommer bli i morgon... DET vågar jag inte tänka på.
Det bästa av allt... En god vän till mig bor en bit bort, jag mötte hennes man när jag var i spring-skumpa-fasen, SÅ JAG HAR VITTNE TILL eländet. Det är bra för jag misstänker att INGEN kommer tro mig. Å jag är inte den som är den... DETTA ska göras om.

 


 

 





Hej hopp... Nu drällde sonen in och här ska grillas korv.

Må gott... DET gör jag.

4 kommentarer:

  1. Härligt att ni mår bra och att ni satsar på BEACH 2012;O)

    Jag och Hundar är vid er den 4 Maj om ni vill ha en hunddejt oc träna ;O)

    Kramar oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan i andra landet...
      4 maj kan vi inte... sonen fyller 22 den dagen (med andra ord han fyller jättejämt) och det ska firas med middag hos oss.
      Kan den 5 maj och den 6... och då kan vi juh fira min lilla gudson som fyller två.

      Å jag fortsätter väl att skumpa så jag får på mig bikinin.

      *KRAMAR*

      Radera
  2. Svar
    1. Äsch... *Flinar* Men jag tror att innan sommaren är slut, så ska jag klämma 5 km. DÅ är jag duktig.

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...