onsdag 4 april 2012

Telia support?


Telia support - Hej, vad kan jag hjälpa till med?

T - Hej... vi har fått in ett virus i vår dator och vår bank sa att vi skulle tag kontakt med vår internetleverantör och det är Ni.

Telia support - Jaha...  Vad är det för virus.

T förklarar hur det fungerar och berättar om hur sidan (se nedan) som dyker upp på skärmen ser ut.

Telia support - har jag inte hört talas om.

T - två av Sveriges största banker har detta problem när man ska logga in på desas sida och detta har pågått i några dagar.

Telia support - jaha, det har jag inte hört talas om.

T- Ert virusskydd upptäcker inte detta och släpper igenom det till datorerna.

Telia support - Det var ju inte bra.

T- Vad gör vi åt det?

Telia support - Det vet jag inte. Vad har Du för virusskydd?

T berättar vilket vi har.

Telia support - jaha... men vi har ett bättre än det du har.

T- Ni sa att detta vart fullgott när vi köpte det.

Telia support - jaha.

T- vad gör vi nu?

Telia support - det vet jag inte.

T - kan jag får tala med Din chef...

Telia support - får jag Ditt telefonnummer så ringer han upp.





JÄKLAR vilken kille på supporten... Om supportrarna är det samma som sopprot så förstår jag hur virus kan slinka igenom. Varför har man supporter om man inte får hjälp... och vad har vi betalat för i alla dessa år när vi haft virusskydd OCH brandvägg från Telia?

Kan upplysa om att han... chefen ännu inte har ringt och efter detta kommer jag nog byta både fast telefoni och internetleverantör.

Vid informationen på banken vi fick igår kväll... sa mannen att vi kanske måste installera om operativsystemet i datorn... DET kan jag i dagsläget informera om att det hjälper INTE... för vet inte TELIA om detta och deras virusskydd släpper igenom... DÅ HJÄLPER INGA OMINSTALLATIONER AV OPERATIVSYSTEM.

Nu jäklar är jag arg.


2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...