torsdag 19 april 2012

Jag har en dröm...



Jag har en kamin... och jag har en dröm. Någon gång ska denna kamin renoveras och köras ut till Paradiset och monteras in i stugan. Jag har en dröm om att den ska värma upp Paradiset under kalla vårkvällar och råkalla höstkvällar. Jag ska sitta framför den varma gjutjärnskaminen och äta något gott och lyssna på vågskvalp och vedknaster. Någon gång... ska min dröm bli verklighet...




MEN under tiden som drömmen bara är en dröm... Får min vackra kamin, som jag fått av min moster, stå gömd, men inte glömd, bakom en av dubbeldörrarna i storarummet.

Jag har en dröm...

Må gott


4 kommentarer:

  1. Men ååhh vilken urtjusig värmekälla.. tror den kommer passa som en smäck i paradiset. Kan nästa se dig framför mig, sittande i brasans sken med en kopp rykande varm mugg med the eller nått sånt *ler*

    Sköt om dig och sluta inte drömma!

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan vännen... Visst är den fin, men det är rätt mycket att göra med den innan den kan användas... OCH himla dyrt. Att renovera en sådan här skönhet kostar nästan lika mycket som att köpa en ny. Så... någon gång ska hon... för det är en hon... stå i stugan i Paradiset och värma oss.

      *KRAMAR OM´na*

      Radera
  2. Så fin den är! Och du, att drömma är nyttigt... tror jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan

      Jomenvisst är den fin. Den är ca en meter hög och urtjusig.
      Å att drömma, tror jag också är nyttigt, men jag vill gärna ha några drömmar uppflyllda. Det skulle vara bra.

      *KRAM

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...