tisdag 17 april 2012

Paraply är givet


SOL - regn - hagel - SOL - spösnö - regn - hagel - snö - regn - SOL... så har det varit här idag. Å när jag skriver SOL... då är det JÄTTESOLIGT och kanonfint. Vet inte riktigt hur jag ska klä mig för att det ska fungera. PARAPLY är givet, men resten... ena stunden blött och kallt och andra studen VARMT och ångande från hustaken.




Jag sitter i alla fall här... med mina pelargonier och krukor och väntar på att frosten ska ge med sig så jag kan plantera ut mina gullungar utan risk... Misstänker att det får vänta ett tag till. Inte ens på altanen vågar jag parkera blomstren... för i natt var det nollan här i vår lilla stad. Helt klart obra för små pelargonier.




Nu... dags att panera fisken och pressa potatisen.

Må gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...