lördag 7 april 2012

När det gäller maten...


Här har det påskats... och nu är jag så mätt att jag håller på att spricka. Sonen och mina föräldrar har varit här och ätit påsk-lunch/middag... Jag menar... om man börjar äta vid 13-tiden och slutar äta vid 15.20, då måste det väl vara en kombination av lunch/middag. Gott var det och mätta blev vi.

Vi är väl inte så där traditionella vad gäller maten... Rätterna bestäms utifrån vad den som för dagen lagar maten är sugen på. Visst har vi lax och ägg, DET måste vara med... men det är nog det enda som hör påsken till. I år var det även rökt makrill, grillspett, tzatsiki och kräftor. Himla bra röra av olika rätter. Alla hittar något de tycker om.

 






Efter lunch/middagen, när gästerna åkt hem... gick T och jag på en "gå-bort-allt-vi-åt-så-det-inte-lägger-sig-runt-midjan-promenad". T och jag gick fem kilometer, Snyggingen sprang 15 kilometer. Han hade långlina och löpte fram och tillbaka mellan oss... Nu är liten vovve skittrött och ligger på flanken och sover LJUDLIGT i hallen.

 


Nu... tar jag godisskålen och lägger mig i soffan, moffar och ser någon bra film... För varför se en dålig?

Må som GODIS... JÄTTEGOTT.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...