torsdag 5 april 2012

Kalla mig DatorDoktor


Viruset... eller rättare sagt ALLA virus och Trojener är borttagna från datorn och detta UTAN hjälp från Telias support.
Jag tog kontakt med Internetbankens support och frågade vad jag skulle göra när Telias virusskydd inte kunde hitta några virus, men Internetbanken signalerade att jag hade... Fick prata med Marie som i över en timme guidade mig i vad jag skulle göra och detta UTAN att ta någon extra betalning. Marie var både tålmodig och pedagogisk ÄVEN när jag gick in i grottstadiet och bara fräste. Hon berättade vilka sidor jag skulle logga in på och var jag kunde söka efter virus... och allt detta UTAN att höja rösten, bli sur, bli dryg. Hon höll hela tiden med ett lung och med en gnutta humor såg hon till att jag inte tappade fattningen och höll humöret uppe även om grottmänniskan ibland kikade fram hos mig... HON, Marie på Internetbanken är numera min idol.

Vad gäller vår fasta telefoni och internetleverantör... så kan jag meddela att varken Christian på supporten eller hans nya chef Olof eller hans gamla chef Marcus har något efternamn. Det sa Christian till mig... och INGEN av hans chefer har någon telefon... DET tycker jag är fantastiskt när det gäller ett telefonbolag.

Christian vet heller inte vems hans VD är, vare sig vid namn eller telefonnummer... Det var liksom så högt jag tänkte sträcka mig när det gällde att prata om hur vi blivit bemötta.
Jag pratade även med Madelene på abbonemang, som förövrig HAR ett efternamn och som är en FANTASTISK kvinna på telefonbolaget... Hon gjorde allt för att få behålla oss som kunder... och frågade hur mycket jag var värd för att få behålla som kund. Nu kände jag mig som Julia Roberts i Pretty Woman... Ni vet när det ska smöras... och jag sade till henne att visa hur mycket "SMÖR" hon hade... Det hon kunde göra ansåg inte jag räckte i detta läge och sade till henne att när hon pratat med sin chef och eventuellt fått mer smör i byttan kunde hon ringa. Om inte, så gör vi slut med Telia idag. Vi har varit trogna kunder hos dem i snart 30 år... (Vet i katten hur det gått till då jag endast är 23) *flinar*... men någon attans ordning får det vara...
Vi ringer sällan på den fasta telefonen och det finns billigare OCH snabbare Internet än det vi sitter på nu... Så varför sitta kvar?

Madelene - har ännu inte ringt, så det fanns väl inte mer smör att tillgå, även om det hon hade var rätt ok... så var det för lite för mig. Madelene på Telia abbonemang var riktigt BRA. Hoppas hon har en juste lön, för igår gjorde hon sig förtjänt av MASSOR i inkomst och är på gränsen att vara min idol.

 


Så... igår blev det inte mycket plugga av... eller rättare sagt, INGET ALLS. Jag var inte på humör och hade fullt upp med att vara datordoktor. Mellan detta springande med datorn, småstäda och fräsa som en grottmänniska, så sydde jag kuddar till gästrummet. Vi har så himla vitt hemma och gästrummet är vitast. Detta tänkte jag fixa med rött och blått. Så nu ligger två vit-röda kuddar på sängen och en blå matta är nästa projekt.

 




Idag är T ledig från jobbet och idag ska jag försöka få något gjort med studierna...

Må gott

5 kommentarer:

  1. Åh, vad duktig du varit!! Både datordoktor och sytant! Nu är DU min idol... och vad fina kuddarna blev!!

    SvaraRadera
  2. Å TACK... Då kan jag sitta i Din handväska tillsammans med Din Smurf. *Skrattar högt*

    SvaraRadera
  3. hej datordoktorn! vilka underbart fina kuddar du sytt :)
    kramar!

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...