torsdag 12 april 2012

Vill ha en golfgreen


Idag har det varit VÅR i vår lilla stad... 11 grader varmt och SOL... Aj lajk itt. I vår lilla plätt till trädgård exploderar det bland blommor och träd... Ja, vi har ETT litet ynka pynka äppelträd och detta vet jag inte om det överlever sommaren. Haren har varit och kalasat på barken så... det ser klart obra ut.

Snart får vi klippa gräset för även på gräsfronten har det hänt saker och i år ska jag i alla fall ta mig i kragen vad gäller ogräs i gräsmatta. Har man en plätt (som vi har) som är så liten att man i värsta fall kan klippa den med nagelsaxen... då måste man (i detta fallet jag) väl kunna förvandla den till en golfgreen. Det ska väl inte vara så attans svårt... ELLER...Nu ser den mest ut som en ogräsbeströdd gropig grön historia på framsidan och baksidan av huset. En sorglig gräsmatta i mitt tycke.




Idag fick Snyggingen promenera med klövjeväska... Det ser han som ett viktigt uppdrag och går koncentrerat bredvid husse. Nu är vi uppe i 2 kg i varje sidoficka och vovven tycker det är "ö våk in dö park".
















Nu go´vänner... MAT...

2 kommentarer:

  1. Hej goa fina du!
    Tittar in och önskar dig en skön solskenslördag! Jag hoppas att du/ni får njuta och ha det bra!!! :)

    Puss på dig, nu ska jag ta det sista i Petri! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan sjukling...

      Hoppas även Du får en fin lördag. Här ska målas båt.
      Lycka till med Petri.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...