torsdag 26 april 2012

När tolerasen brister


Ibland känner jag att min tolerans brister och så var det igår. 
Klockan är ca 10.00 och då ringer MIN MOBIL... Då jag väntar ett telefonsamtal valde jag att svara... DET VAR VÄL DUMT... för i andra änden sitter en man som presenterar sig med ett namn jag inte kan uttala. Han förklarar att han ringer från ett pensionsförvaltningsföretag eller vad det var. Jag missade det i röran jag just då befann mig i.

- Jag skulle vilja prata om Din pension, fortsätter mannen.

- Jaha... var mitt svar.

- Men först vill jag veta hur är vädret i Örebro, säger mannen.

- Äm... vädret i Örebro, är inget jag hinner prata med Dig om, svarade jag och började bli lite otålig.
- Å föresten, så ringer Du på min arbetstid och det är inte läge att prata just nu, drämmer jag till med.

Då kontrar mannen med att... - så Du menar att Ditt jobb är viktigare än Din pension?

VAFAEN, vad var det han sa, for det i mitt huvud och nu hade två horn pluppat ut ur mitt skallben och jag kände svansen piska i ena byxbenet och ville ut.

- Det var det mest oförskämda jag hört på länge, svarade jag.

- Jamen så måste det ju vara, svarade mannen. - Eftersom Du inte vill prata om det.

- Kan jag få prata med Din chef, sade jag till honom. För nu var jag förbannad.

- Nej det får Du inte. Fick jag till svar.

- Så Du menar, att jag får inte prata med Din chef, men jag ska prata med Dig om min pension, fräste jag och kände att svansen höll på att ta sig ut och visa upp sig i all sin ilskna prakt. - Ringer Du en gång till hit, fortsatte jag, då kommer jag polisanmäla Dig och föresten, stryk mig från Din telefonlista när Du ändå har mitt nummer uppe. Sedan drämde jag på luren.
JÄSIKEN vad mogen jag är.

VEM i hela friden är så attans korkad att man ringer som försäljare och ifrågasätter en människa som säger att den jobbar och inte hinner prata just nu... OCH som ändå tror att jag har lust att prata om min pension med honom.

 








Så där ja... Nu fick jag allt ur mig lite frustration och ilska. Känns redan MYCKET bättre.

Må gott... här ska det hängas tvätt.

 

4 kommentarer:

  1. Jag riktigt ser dina horn och din svans... På'na bara!!

    SvaraRadera
  2. hahahaha, vilken människa, han borde söka nytt jobb hahaha!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* Å jag är tydligen inte den ende som fått sådana telefonsamtal. Flera på jobbet har också fått det, så han ligger i.

      *KRAM*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...