måndag 16 april 2012

Vill vägra gå ur sängen

Jag ska villigt erkänna att jag INTE hoppade ur sängen i morse med ett glatt TJOHEJ och sprang ner för trappen för att möta MÅNDAGEN.
Jag snarare... började med att vägra gå ur sängen... jag vet, helt klart omoget. Att vägra något sådant tjänar liksom inte något till då jag är ensam hemma och jag orkar inte lyssna på mina egna korkade kommentarer och argument om att ligga kvar.
När jag vägrat ett tag, vilket inte hjälpte, vältrade jag mig, likt en strandad sjöko ur den varma bädden för att stappla mig ner till köket. Det blev inte bättre... Jag som älskar frukost... ÄLSKAR MAT... och frukosten kändes inte som något lockande. Idag hade jag varit lättövertalad att stanna hemma från jobbet och bara ligga under täcket och glott på alla tv-kanaler. MEN det gjorde jag inte... präktig som få, renoverade jag ruinerna, åt min frukost, körde till jobbet och JÄSIKEN... nu är första dagen på veckan nästan slut och regnet har stått som spön i backen HELA dagen... äm... förutom när det på förmiddagen spösnöade och flingorna var stora som A4-papper OCH då överdriver jag inte det minsta.

 


Tanterna... BÅDA TVÅ har inte gjort många knop under dagen. När jag åkte till jobbet låg TantKarin på vår säng och där låg hon när jag kom hem. Likaså TantSimone... Hon hade parkerat sin vita kattkropp i soffan och även hon låg på samma ställe när jag kom hem. Snyggingen... har matvägrat i två dagar och om någon frågar mig varför så kan jag inte svara.
Idag när jag var hem på lunchen ville han inte dela den hårda mackan jag brett med räkost. Å då pratar vi så mycket räkost så OM en tandläkare skulle vilja göra tandavtryck när jag bitit i smörgåsen, skulle det inte vara några problem... Med andra ord, ca 1 cm tjockt lager med moffig räkost på en hård knäckemacka... DET brukar han inte rata, men idag, då passade det inte. Han snuffade, vände på huvudet och gick... Där stod jag med det han annars dreglar över när jag äter och det DÖG INTE.

 


Nu go´vänner... har det slutat regna och jag är HUNGRIG. Ska först ut och kalka gräsmattan och sedan fixa något att äta.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...