onsdag 18 april 2012

Vad är det som är så gott


Idag har det varit så där märkligt väder igen... OCH hyfsat varmt... Kunde inte låta bli att fotografera utsikten över hustaken på jobbet. Det ångade och regnade och HELT omöjligt att hålla håret platt... har givit upp. Numera är jag alltid kammad med elvispens degkrokar och det är bara att gilla läget.




På eftermiddagspromenaden hade jag inte en vovve i kopplet... jag hade en KO. Varje liten grästuva, med nytt saftigt gräs, var hans godis. Jag undrar vad det är som är så gott för vovvar med gräs... och HÄSTSKIT. En nylagd hästskit som fortfarande är så där varm så det ångar om den... så där nylagd att flugorna inte hunnit dit än...VAD ÄR DET MED EN SÅDAN SOM ÄR SÅ HIMLA GOTT?




Trodde ett tag att rosmarinen jag köpt skulle kunna planteras ut snart. Men det vågar jag inte än, så nu får den stå på köksbänken och dofta sommar. JISSES vad jag längtar till varmare väder och SOL. MEN den riktiga våren sitter långt inne...







I morgon fortsätter maratonloppet på jobbet. Vi packar för fullt, samtidig som vi flyttar grejer och gör det vi är anställda för att göra...
Våra lokaler ska renoveras och vi måste vara ute senast den 27/4, för då kommer hantverkarna. Vi ska flytta ner en trappa... genom en lång gång... upp en trappa och genom en lång korridor. Förhoppningsvis ska det vara klart att flytta tillbaka i slutet på augusti...
Det finns EN positiv sak med att flytta... JISSES vad jag kastar saker jag samlat på mig i alla år och himlars vad rent och fint det kommer bli.

Må gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...