onsdag 6 juni 2012

Att hinna mycket och njuta samtidigt


Vilken fantastisk dag... ömsom sol och ömsom regn. Vi började med att fira T, hos mina föräldrar och till min STORA lycka blev sonen med. Vi åt himleskt gott och njöt i fulla drag... T och sonen njöt så mycket att de somnade i var sin soffa. DET är ett högt betyg för mormodern som lagat maten... mätta, nöjda och trötta. 


 



På eftermiddagen åkte vi hem. Sonen hade någon form av sambandscentral i baksätet på bilen, för när vi kom hem meddelade han att han och grabbarna skulle träffas och leka...äm bowla tror jag visst. När jag var i den ålder fick man vackert vänta tills man kom hem för att kunna prata med sina vänner i telefonen och var de inte inne fick man ge sig ut och leta efter dem... Hm...det låter som om jag är skitgammal... DET förnekar jag, alltid 23 och ljuvlig som en nyponros. *Flinar*


 


När sonen levererats till dörren till sitt boende... Vilket jag anser HELT onödigt när han kan bo hemma hos sin väna moder... åkte T och jag till Paradiset. Vi hade mycket som skulle dit och det gällde att passa på när vädret var på SOLSIDAN.
Nu står en himla fin bänkskiva, med hål för gasolhällen där ute och bara väntar på att bli monterad i stommarna... Det tar sig och förhoppningsvis blir köket klart i sommar.


 



Snyggingen gillade läget även om han var trött. Han sprang runt och undersökte ALLT innan det var dags att åka hem. Jag har juh en opponering att fixa och det är mycket kvar innan jag känner mig färdigfixad.

 


Nu... är det kväller och jag längtar efter sängen.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...