måndag 11 juni 2012

Det gäller att vara HELVÄSSAD


Mer förberedd inför opponeringen i morgon går det inte att vara än vad jag är... Nu är jag påläst på det jag ska opponera på och har vridit och vänt på alla ord och vägt in dem på gulvåg. jag har tänkt kritiskt och jag har lyft pedagogiskt. Så nu kan jag krypa upp i soffan och måla naglarna färgglatt rosa. Det gäller att vara HELVÄSSAD både till näbben och klorna. Näbben blir mörkrosa-röd och klorna blir aningen ljusare rosa. "Snyggt och inte pråligt" sa djävulen när han målade svansen grön.

Migränen... jovars... den håller på att ge sig, men hänger i lite till. Synd att ge upp i förtid om man inte behöver.





Nu go´vänner... är det dags att läsa igenom uppsatsen jag ska opponera på EN gång till, måla naglarna och göra INGENTING MER IDAG.



2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...