fredag 1 juni 2012

Att ha ordning på klackarna


ÄNTLIGEN FREDAG... och ÄNTLIGEN har jag röjt bland mina skor. Det har legat som en cementklump över min sinnesfrid att ha skor i en STOR RÖRA... och då pratar vi om STOR som i JÄTTESTOR.

Jag är av dem åsikten att en kvinna ALDRIG kan få för mycket skor och jag har levt upp till det. Då gäller det att ha ordning på klackarna och det har jag inte haft sedan vi flyttade till detta hus... och det är 3½ år sedan. NU börjar jag få ordning och jag har kastat flera par som jag vet att jag ALDRIG kommer använda... Ni vet, de klämmer eller är så förstörda i klacken (vi pratar bara skor MED klack typ HÖG) att de inte går att fixa hos någon skomakare... Dessa fick gå till en skohimmel om det nu finns någon sådan.




Idag när jag kom hem från jobbet landade migränen med ett brak över mitt huvud. Det var hela havet stormar och jag fick gå och lägga mig ett tag... Då tog TantSimone över vården och så fort jag lagt ner min kropp, lade hon sig som en liten vibrerande värmedyna över min mage och där låg vi i två timmar och sov. När jag vaknade hade stormen bedarrat och jag kunde resa på mig... det var då jag tog tag i rensningen av skogarderoben.

Nu ska jag gå och njuta över ordningen i skogarderoben och sedan ska jag se om vi har någon film att se på...

Må som GODIS... JÄTTEGOTT.


2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...