måndag 18 juni 2012

I min ensamhet


Nog hittar jag på grejor idag alltid... Hade en reparatör här för inte så många minuter sedan, som skulle byta klockan och timern på vår spis. HONOM höll jag inte på att släppa ut. Jisses vad glad jag blev att se en MÄNNISKA. På vår gata har det varit folktomt och hemma hos oss ringer det sällan på dörren... Stor svart vovve, ni vet... vågar inte hälsa på där... MÖRDARHUND - PARIA. Så... när det knackade på dörren stack jag ut näsan och frågade om han var hundrädd... INTE DÅ. Släppte in reparatoren typ två meter lång och vovven blev lycklig över att någon kom till honom och hälsade på. Vovvens matte *pekar på hela mig* satte sig bredvid reparatören och höll nog på att tala hål i huvudet på`n. Jisses, vad en reparatör får tåla. Inte nog med en glad vovve, vovven har en pratglad matten som gått här hemma och håller på att dööööööööööööö av uttråkning. Snabb var han på klockbytet och på 10 minuter var han puts väck. 




I min ensamhet har jag lyssnat på radio... och ännu en gång börjar jag fundera på HUR i attan det är ställt med reportrarna. Inte nog med att de har massor med syftningsfel, de tror jag är URBOTA KORKAD.

Först fick jag höra på sporten att "Svenskarna är i en stor svart säck". Då förstår jag varför det gick så dåligt för svenskarna i fotboll. Fick även höra att det är "Tufft nu. Det är uppförsbacke". Här insåg jag att  svenskarna har spelat på samma plan som tre kronor i ishockey, för även de spelade i uppförsbacke. Jag trodde i min enfald att planen var VÅGRÄT och att alla fick springa. Typiskt att de sätter svenkarna i en svart säck.

Efter detta med sporten, hörde jag lite senare nyheterna. Där berättade reporten om något krig (var det nu var) där "vapenleveranserna inte har någon betydelse för striderna". Nu känner jag att någon försöker bortförklara en vapenleverans och samtidigt IDIOTFÖRKLARA mig... Jag vet... att utan vapen INGET KRIG och HUR kan man då säga att vapenleveranseran inte har någon betydelse för striderna. Sluta leverera vapen så ska Ni få se att det blir lite marigare att kriga. Tror INTE att någon skulle stå och kasta sten på fienden någon längre stund eller skrika förnedrande könsord och tro att man kan vinna ett krig på det viset. JÖSSES tror krigsherrarna att jag är helt korkad - inte skottat hela vägen?

Så där ja... Nu fortsätter jag att försöka hitta på något.

Må gott... DET gör jag.

4 kommentarer:

  1. Kram♥ gumman, nästa vecka ser vi till att fika!!! :) (och på lördag tar vi "ett" glas rött och partajar lite) ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAG KOOOOOOOOOOOOMMER...

      *KRAM*

      Radera
    2. Även jag din "kursare" har befunnit mig i koma denna dag! Ingen uppsats som morrar i bakhuvudet....ännu...får kanske göra om. Fast jag mjukade upp gubben med midsommar tomtar så lite tur hoppas jag på. Tog en ridtur mellan skurarna. Har sedan skrattat till filmen du lånade mig. Så här i kvällens sena timma har jag gått lös på alla slattar från studentens bag in box rester. Funderar på en marengo på bordet men inser snart att resten av familjen skulle ringa till akutpsyk för omhädertagande ganska omgående. Summerar dagen. Sökt semester för ledig dag, sovit till 9.30, inte gjort av med några pengar...idag. NY DAG I MORGON. kRAM DU ÄR BÄST Britt.

      Radera
    3. *Skrattar* Är det mycket slattar kvar i boxarna? Å pass Dig för marengon på bordet.

      *KRAAAAAAAAAAAAAM*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...