lördag 2 juni 2012

Inte vad jag planerat...men bra ändå


Att spendera en HEL LÖRDAG framför datorskärmen var inte vad jag planerat för denna lördag. Då vädret inte tillät oss att äntra Paradisets strand... jag menar... småduggar och blåser 16 sekundmeter i byarna, då går man inte över sjön i liten farkost...typ orange/vit båt.
Därför blev det att jobba med opponeringen... och där fastande jag.


 


Jag har vandrat mellan datorn och hyllan med olika kurslitteartur från åren med studier... Det är i och för sig ingen lång sträcka... 1,5 meter, med det är vad jag rört mig idag. Då räknar jag bort när jag var ute i morse, när det bara blåste och inte duggregnade, och hängde tvätt. TJOLAHOPP vad jag måste varit SKITKUL att leva med idag. T, har världens bästa tålamod.

 


 
TantKarin har legat bredvid mig, hoprullad som en kanelbulle HELA dagen i en lite korg. Från denna korg hörs ett ljudligt snarkande och hon rör sig inte i onödan. Varmt och skönt verkar hon ha det... och jag funderar på om jag i mitt nästa liv ska bli en katt... Sova hela dagarna för att orka vila. Det behöver jag just nu...

 


Nu... tänker jag stänga av burken och vräka i mig choklad. DET är jag värd.

Må som GODIS... JÄTTEGOTT.

6 kommentarer:

  1. Ja det är Du Britt!!

    Kramar om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* Äm... jag vet inte om 200 gr var så bra att trycka i sig... men nu är det gjort.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. 200 gram?! Det var bra gjort!! Där ligger jag minsann i lä... Men du var garanterat värd det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick fort... och nu börjar jag få ännu mer "volanger" DET är mindra bra.

      Radera
  3. Det är baksidan med choklad... men det är det värt ;-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar hur baksidan ser ut på något runt... *Snurrar och visar hur mjuk jag blivit*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...