lördag 16 juni 2012

När inget i världen kan störa


EN FANTASTISK DAG... gårdagen var helt ljuvligt underbar. Strålande sol och nästan vindstilla och jag lyckades med konststyckat att tvärsomna på bryggan. Där låg jag delvis i solen och snarkade ljudligt och sov så där skönt så saliven segar sig ner i mungipan och INGET i världen kan störa.





Snyggingen ömson badade - åt - gosade med ett väl lagrat ben som legat ute sedan i höstas - sov - snuffade runt och badade lite till. En lika härlig dag för liten vovve i Paradiset.





Kaprifolen som min farfar och farmor planterade i Paradiset långt innan jag föddes, har mig veterligen ALDRIG blommat. I våras fick den omvårdnad i form av hästskit och nu har den MASSOR av knopp. Ska komma ihåg att det är hästskit den vill ha.













Vi fick massor gjort i köket också... när jag vaknat vill säga. Innan jag vaknade var det T som fixade med himla många bra grejor som jag missat dokumentera arbetsgången på...




När jag torkat dreglet i mungipan och ätit mina jordgubbar, fixade vi panelen på sidan av ett köksskåp. Vi har sparat den gamla panelen vi rev från en "plankvägg" som var mellan kök och allrum.



Nu ska panelen spackas och målas och DET är MITT jobb.




Vi hann även få dit bänkskivan som gasolhällen ska ligge i OCH montera gasolhällen. Det tar sig i Paradiset. Nästa gång vi åker ut ska vi mäta hur kakelplattorna ska skäras. Vi har några 45 x 90 cm kakelplattor ligger här hemma efter köksrenoveringen på hemmaplan och jag vill ha dessa ute i Paradiset. Det blir så mycket "knövvel" och "spröjs" om vi har små plattor då vi har panel i HELA huset, därför ska köket vara "slätt".










Nu go vänner... är det dags för mig att ta itu med "efterbörden" på uppsatsen.

Må gott... DET gör jag.


2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...