fredag 29 juni 2012

Solkatt på strimman


TantSimone är vår solkatt. Den mest kelsjuka solkatt man kan tänka sig. Minsta lilla solstrimma som visar sig, tar TantSimone som sin och där ligger hon, på strimman och njuter. När det blir FÖR varmt, promenerar hon in i skuggan ett tag, men hon vaktar sin strimma. Skulle det vara så att Snyggingen får för sig att han ska ligga där, går Tanten mot honom med bestämda steg och blänger. Det är bara för liten Snygging att flytta sina 50 kg och låta henne få tillbaka strimman.


 





Jag ska bli lite som TantSimone. Njuta i solen, äta massor, vara sällskaplig, blänga när det inte passar och ÄLSKA gräddsåser. Äm... bli... jag är redan som TantSimone, dock inte vit och fullt så hårig. Önskar jag hade svans. En yvig plym att vifta på när jag är irriterad, eller vippla på när jag är nöjd.

Må gott...

 

7 kommentarer:

  1. Väldans tur du inte är lika hårig, för då hade du varit håriga damen ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* Fast i motljus är jag luden som en persika.

      Radera
  2. Swich, swich har en av mina gamla elever kallat mig en gång, inte negativt utan av beundran och kärlek1 Hon menade att jag kunde fixa saker så lätt och smidigt! Dock är jag svimmfärdigt trött när jag avnjuter frukosten här om dagen... plockade jag artigt efter mig eller fick du bästa Britt fixa allt? Tack i alla fall kroppen fixade en stund till. KRÄFTORNA VAR MAGNIFIKA salta och dillgoda vi vill alla komma och fiska dessa varelser. Efter en jobbnatt till är jag lagom mör nu när jag packar för en vecka med läger i Varberg. Det skall bli busigt kul. Hör av mig när jag lyckats ta mig åter till Örebro får även denna gång spänna för den lilla Golfen. Långe mannen kan omöjligt avvara Dinosaurie bilen... mersan! Kram till er alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kör sakta och lågt... med den lilla tyska stridsvagnen så hörs vi när Du kommer hem

      *KRAM*

      Radera
  3. Persikan är mjuk, len, fjunig o god. Sådan borde alla vara. Du är på god väg!

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Rund... är en fin form. Men jag håller på att vässa till mig... Ska bli vass i kanterna.

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...