fredag 22 juni 2012

Midsommarafton


Midsommarafton och vädret ÄR strålande. Det var länge sedan vi hade så en midsommarafton, och jag misstycker inte.
Idag ska det ätas sill och färskpotatis. Det ska grillas kycklingspett och njutas av solvarma jordgubbar.
Sonen vill INTE fira med sin väna moder och han ville INTE att hon skulle bli med på hans kalas heller. Det är övergående sa en kompis till mig... han kommer tillbaka och firar med Er när han har egna barn. JÖSSES, ska jag behöva vänta så länge? Fast om jag minns tillbaka, var jag likadan. Hoppas han får fantastiskt roligt, att maten är god och att de har blomsterkransar i håret.


 



Just nu blommar fingerborgsblommor (Digitalis purpurea) i mängd i vår rabatt. Allt från vitaste vit till djupaste rosa/lila. Älskart!





En härlig midsommar önskar jag Er.

Må gott...

2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...