lördag 9 juni 2012

Varje år firar jag studenten


Gårdagen tillbringade jag iklädd folkdräkt och knallade runt som en pittoresk färgklick. Jag kramade vitklädda flickor och kostymklädda pojkar och alla med studentmössan nedtryckt över stylat hår. Jag delade ut betyg och plåstrade om skoskavssåriga fötter. Att vara gymnasielärare (som jag är) har sina fördelar i form av att VARJE år få vara med om ett GIGANTISKT studentfirande. Varje år gråter jag en skvätt och varje år känner jag en ynnest över att få vara "bakom kulisserna" och få rå om dessa fantastiska ungdomar innan vi "släpper ut dem" till väntande föräldrar, vänner och släktingar.




Varje år har vi på vår skola en FANTATSISK studentshow på en teater några kavarter från skolbyggnaden. I år, som alla andra år, teckenspråkstolkas ALLA sånger och ALLA tal och det är lika mycket förberedelser för tolkarna som för artister och talhållare.
I år var det ZZ och SS som stod för mestadelen  av tolkningen och det är så häftigt att se dem lyfta sångnumren till en visuell gestaltning som jag njuter lika mycket av som själva sången och musiken.

Tyvärr hade jag ingen annan kamera med mig än mobilens, därav kvaliteten på bilderna.




Eftermiddagen avslutades med att jag klev ur min pittoreska färgklicksdräkt och bytte till något "vanligt" och for till ett privat studentfirande. Min kusins son Alexander har nu gått färdigt gymnasiet och är redo för allvaret.

 JÄTTEGRATTIS




Nu go´vänner är det dags för melodikrysset och en STOR skål jordgubbar.

Må som GODIS... JÄTTEGOTT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...