onsdag 11 juli 2012

Är tidningen på fallrepet?


Läste i tidningen i morse... Ni vet sådan där i papper som ligger på bordet bland morgonens latte, yoghurt, smörgås och fruktsallad och som man kan bläddra i på riktigt. Jo... jag läste... håll i Er... i rubriken stod det... "Fler barn föds än planerat i kommunen"... Höll på att sätta latten i fel strupe för nu håller vi på att närma oss Kinas politik... VEM på kommunen sitter och planerar hur många barn som ska födas?
Läste vidare och upptäckte att det var inte så illa som jag trodde... MEN fick nu mer vatten på min kvarn att vår tidning i papper är på fallrepet. Som jag skrev tidigare... bilderna blir bara sämre och sämre OCH större. Det sistnämda misstänker jag är för att med stora bilder slipper man skriva så mycket text. Nu drar tidningen ner på rubriksättarnas kompetens också... Det skulle stått... "Fler barn föds än man räknat med i kommunen". Äm... har jag tråkigt eller vill jag ha bättre valuta för pengarna?




Hej hopp... Nu ska jag kolla om det finns någon annan tidning som är värd mina pengar. Annars får vi ta en funderare på om vi ska ha någon sådan där... i papper. Jag vill inte ha något bildmagasin och jag vill inte bli lurad av kass rubriksättning.

Må gott... DET gör jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...