fredag 27 juli 2012

Skillingaryds tjärsalva


Just nu... doftar jag som en tjärad båt, nästan som en fin Skotsk Whisky, som Lafraugh fast utan sprit. De ni. Jag har under en längre tid smort mina torra fötter med ALLA sorters salvor jag hittat, men fötterna blir bara torrare och torrare och nu hade jag fått sprickor i dem. Ni vet... sådan där djupa. Att fila, går inte... det finns inte något överflödigt skinn att fila bort, utan jag är bara så ATTANS torr... äm... om fötterna alltså.

Snyggingens tassar smörjer vi med Skillingaryds tjärsalva... Fyra Ess - hundsalva och hans tassar blir mjuka och fina DIREKT... så varför inte, tänkte jag och skred till verket. Under två dagar har jag smort och gått med ULLSTRUMPOR på. DET kan tyckas lite varmt i värmen, men ull rättar sig efter väderleken och mina fötter är svala och sköna OCH, håll i Er, mjuka som en liten barnrumpa. Inga sprickor i mina hälar *håller upp och visar* Då tar jag gärna att en doft av tjära ligger som en slöja runt mina fötter. En annan sak som är bra med salvan är att den "förhindrar isbildning" mellan tårna... DET är bra till vintern, för fy attan vad jag brukar frysa om fötterna.





Annars då... HALLEN är snart klinkerbelagd. Det tar lite tid, då detta inte är något som tillhör vanligheteran att det pysslas med i detta huset. Men det gör inget, det blir så himla bra. *Skryter lite nöjt*












Nämen tjolahopp... nu ska jag ta mina mjuka tjärdoftande fötter och styra mot hallen. Vi har ett golv att lägga klart... Eller rättare sagt... T, har ett golv att lägga klart... "Jag håller juh bara i kameran".

Må gott... DET gör jag, med mjuka fötter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...