söndag 8 juli 2012

Vi slipper vattna

 - Å regnet det bara öser ner... *Sjunger högt* Fast det finns alltid något som är bra och det är att VI SLIPPER VATTNA och vi får massor med renovering gjort hemma. Paradiset är inte att tänka på just nu. Himla otrevligt att köra båt när det regnar och himla otrevligt är det att sitta i blötan i Paradiset.

Idag har vi varit en vända till ett byggföretag nära oss... Vi var inte de enda som var där kan jag lugnt påstå utan att överdriva. Massor av semesterfirare som har samma väder som jag har... Å det tycker jag är konstigt, för i mitt EGO är det BARA jag som har dåligt väder.

Nu har äntligen skjutdörrarna i arbetsrummet kommit på plats. Det tog 3,5 år och den som väntar på något gott... den väntar alltid för länge, så är det bara.
Även hallen är på gång. Idag börjar vi måla väggarna i trappen upp till övervåningen. Måste lämna tillbaka stegen vi lånade för några veckor sedan. Samvetet gnager och jag får nog muta med mjuk pepperkaka. *Skrattar*

 



Men först lite mat... Det knorrar i magen och då är jag på gränsen till att bli lite elak. Det är obra. Idag blir det kyckling.

Må gott

10 kommentarer:

  1. "Den som väntar på något gott kan gott vänta"
    Kan vi också säga! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ... *KRAM*

      Radera
  2. Hej "gumsan"♥!
    Att vänta för länge... hm, så är det nog för det mesta här! :) Regn och renovering kan emellertid vara en riktigt bra kombo!

    Hoppas att ni har haft en fin dag hjärtat!
    Ha det fortsatt gott!!!
    PUSS♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heeeeeeeeeeeej... idag har det varit en fantastisk dag. Hoppas även Du haft det.

      *KRAM*

      Radera
  3. Hallå vännen :)

    Tack tack för din gulliga hälsning hos mig!!

    Hoppas allt är bra med dig!
    Ja man får försöka lyfta fram nåt positivt med detta väder så som du gör :)
    Perfekt väder för renovering ja och att slippa vattna är också bra ;)

    Ni jobbar och står i ser jag :)
    Medans katterna latar sig :)

    Ha det nu så jättebra du och din familj!
    Kram från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas även Ni får en fin sommar och att magen blir stor, rund och fin.

      *KRAMAR om*

      Radera
  4. Fina Britt! Mig kan man ALLTID muta med goda saker.... Ingen fara med stegen:) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* Tack å himla mycket tack... Vad sägs om en mjuk pepparkaka med lite lingon i???

      *KRAMAR om grannen*

      Radera
  5. Gärna ..... Vet du vad som är gott till mjuk pepparkaka?...... Citronlikör har jag hört !:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. MEN JISSES PÄRLAN... den får vi juh vänta på i två månader innan den är klar...MEN NÄR DEN ÄR DET, då ska Du få smaka MASSOR.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...