tisdag 3 juli 2012

Skitsnack


Numera när vi går vår runda bryr sig inte Snyggingen om att det stutsar rådjur runt omkring oss. Han brukar lyfta lite på "näbben" och snuffa lite, sedan lallar han vidare och har tankarna på vilket träd eller vilken stubbe han ska förära med ett STORT A.


Foto taget med mobilen


Foto taget med mobilen


Jag förstår inte vad det är med okastrerade pojkhundar. När det gäller att kissa, så sprider de gracerna hej vilt omkring sig. Här gäller det att vara den som kissar mest, högst och längst som vinner. Men när det gäller STORA A eller att bajsa som man också kan uttrycka det... då banne mig kan vi vandra i en allé, fram och tillbaka och jag ser att hunden håller på att SPRICKA av nödighet, men han hittar inte RÄTT träd.
När sedan rätt träd, sten eller stubbe infinner sig, då baxar han upp så högt det går och lägger sin hög väl synlig till beskådan. SJÄLVKLART plockar jag upp HÖGEN om det är bland hus och utmed gång-och cykelvägar, men inte i skogen. Där får den banne mig ligga kvar, högt belägen, för inte ska Ni tro att Snyggingen lägger något sådant ifrån sig på en lägre nivå än 50 cm från backen.
 Det är inte bara att gå ut och rasta en okastrerad hanhund, det ääääääääär det inte.



Foto taget med mobilen


Må gott... det gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...