fredag 6 juli 2012

Självlysande aprikos


Så där ja... NU startar vår ledighet tillsammans, det är nu vi ska ligga i solen som två strandade valrossar på bryggan (läs helikopterplatta eller dansbana) och inte göra ett skapandes dugg. Det är nu vi enbart ska äta godsaker och dricka kallt vitt vin. Det är nu vi enbart ska njuta av ledigheten. Föscha hur det går. Vi som blir nippriga av för mycket ledighet.

Vad gäller min uttråkning och "måste göra något kul och fantasirikt med mitt liv", så fortsätter detta förvirrade tillstånd. Jag går från topp till tå. Förra veckan färgade jag håret KNALLANDES rött och igår handlade jag ett par nya Birkenstock - Papillio. De gamla som jag haft i MASSOR av år gick inte att gå ut i, utan att skämmas. Det var meningen att jag skulle ha ett par svarta eller bruna, men nu uppstod samma fenomen som förra veckan när jag hade lite tråkigt och skulle välja färg till håret. Jag frångick de mörka skorna och drog till med nästan självlysande aprikos. T, tittade på mig och uppenbarelserna på fötterna och sa lite försiktigt - De syns bra i mörker. Å JÄSIKEN vad de syns. När mörkret infaller i Paradiset kommer folk kunna stå på land och se ett par skor vandra runt långt där ute på ön.
Köpte en kjol igår också... färgglatt svart. Måste dämpa färghysterien lite.





Nu är det dags att börja njuta semester.

Må gott

6 kommentarer:

  1. Så du är också en birkenstock kvinna? :-) Me too.. fast jag håller mig till mindre självlysande färger ;-)

    Men visst är dom enormt sköna att gå i? Dom enda sandalerna jag går i hemma året om, går nästan aldrig barfota. Sitter i sen jag hade problem med mina hälar, men det gör inget för dom är ju så sköna :-)

    Kramis ツ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* Vet inte om jag är en "Birkenstockkvinna". De jag köpte senast var för 15 år sedan och ganska slitna vid det här laget. Å sådan modell på skorna är de bästa i Paradiset. Lätta att ta av och på. Även om jag är van vid höga klackar, så är Paradisets mark lite kuperad och stenig på vissa håll, så de höga klackarna läggs kvar i bilen.

      *KRAM*

      Radera
  2. Oj. Du har ju blivit rent sjövild?!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* JAPP... helt BANANAS. *håller upp en sko och viftar lite*

      Radera
  3. Je vous souhaite de longues promenades avec ces belles chaussures confortables...

    Gros bisous.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Je vous remercie, il sera. Ont eux sur moi dans le chalet en paradis tout l'été. Avoir une grande nuit samedi et dimanche.

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...