lördag 7 juli 2012

Löptik - Sovande Tanter


Det blev en FANTASTISK dag. Först mina föräldrar och som vanligt MASSOR av skratt. Sedan kom skjutdörrarna på plats *hoppar och jublar* och nu har sonen varit hemma och jag fick gulla ett tag med honom och T kör just nu hem den vackre.

Snyggingen har problem. Han vill inte äta, han sitter i hallen och piper och han är ALDRIG nöjd. Det är en LÖPTIK i vår närhet som han uppenbarligen anser vara det underbaraste som finns just nu. Vi är lite trötta på honom och hoppas att den underbara snart är färdig med det där underbareriet.

Tanterna har inte gjort mycket väsen från sig idag. Varmt och vindstilla betyder sovande Tanter. TantSimone hittade jag sovande på rygg på köksmattan. Snyggingen går omvägar för att inte störa den Tant som sover och TantKarin flankade i morse på mattan på altanen och där ligger hon fortfarande.






Själv... håller jag på att göra citronlikör. Kommer med receptet när jag blandat det sista. Det blir om sisådär fem dagar...på onsdag alltså.

Må gott... DET gör jag.


2 kommentarer:

  1. Men åh, stackars! Löptikar är inte lätt för en snygging.

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Himlar med ögonen* jag lovar... de är inte lätta för en Snyggings matte heller, för fi attan vad han piper. Misstänker att han tror att ALLT hänger på honom... Hundarnas fortsatta vara på jorden.

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...