tisdag 10 juli 2012

Ingen billig smak


Andra dagen på T:s semester och väggarna i trappen blir målad för andra gången. Det gäller att ligga i när man har lånad stege och förhoppningsvis blir det målat en sista gång idag, sedan klarar vi oss utan stege. Å vilken färg blir det då... VITT... jahapp det blir det. Jag har lagt ner det där med tapeter. Har man vovve och katt som vi har, då måste väggarna gå att torka av. Snyggingen kommer in blöt och skakar av sig och då blir det ibland stänk på väggarna. Plättlätt att torka av när det "bara" är målat.

Sa till T häromveckan att jag ville ha en fondtapet bakom vår säng. Han var genast med på noterna och jag började leta tapeter. Räknade ut att det går åt ca 3½ rulle... så det skulle juh inte bli så farligt dyrt. Jag menar... vi har juh två hus att renovera så det gäller att vrida runt slantarna tre varv innan vi tar beslutet om vad vi ska lägga pengen på.

Hittade DEN tapeten jag ville ha... och DEN skulle kosta 6700 kronor... RULLEN. Fattar Ni... SEXTUSENSJUHUNDRA KRONOR RULLEN. Det är 26 800 kronor för en fondvägg. DET tyckte inte T var försvarbart. *muttrar* Såååååååååå... jag fortsatte mitt letande och trägen ska vinna... jag hittade en ny tapet som jag kunde tänka mig bakom sängen... och DEN kostade 2600 kronor... RULLEN... 10 400 kronor för hela väggen... Även den gick bort. NU gott folk har jag hittat en tapet för 800 kronor rullen och väggen har nu gått från 26 800 kronor till 3200 kronor. MEN då har jag fått förhandla länge med mig själv och jag har ännu inte bestämt mig. Så kom inte och säg att jag har BILLIG SMAK.





Just nu kör vädret någon form av varannandagsväder. Det innebär att jag hinner aldrig bli riktigt sur över att det är dåligt väder, för varannan  dag är det KANON. Idag är det inte den där kanondagen och väderleken SPÖREGNAR just nu. Gårdagen däremot bjöd på strålande sol och renovering i Paradiset.





Jag vet ingenstans i världen där en arbetsbänk kan stå på ett mer fantastiskt ställe... OM det INTE regnar förståss, för då är detta *pekar på bilden nedanför* ingen rolig plats att stå på.








Nu... dags att äta frukost.

Må gott

4 kommentarer:

  1. 800:-/rulle är i mesta laget det med tycker jag... visserligen är det säkert en grymt snygg tapet men tror nog att du kan hitta billigare ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* NÄE... det gör jag inte. Tycker jag gått långt när jag gått från nästan 7000:-/rulle ner till 800:-/rulle. Fast... jag ger mig inte. Har något litet hörn på internet att scanna av när det gäller tapeter. Kanske hittar något billigare ändå. Ska ge mig ut på REA;n också och kolla.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Måste du leta på de dyraste ställena då ;-)? Men visst, jag förstår vad du menar. Själv brukar jag också gå runt och muttra att det är typiskt att jag ska ha så exklusiv smak...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dyrast å dyrast... det blir bara så. *Flinar*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...