söndag 29 juli 2012

Fiskepojkar i Paradiset




Idag... *hoppar och jublar* kom sonen till Paradiset och med sig hade han tre kompisar. Här skulle det fiskas... och fiskekort hade inhandlats, kastspön och drag var med... ALLA skulle fiska utom en, som bara ville titta.





Det var lite pyssel med att fixa iordning på fiskegrejorna. Jag menar... det är INTE BARA att bryta en kvist och knyta ett snöre med en mask i på krok... närå... här är det riktiga grejor, med WOBBLERS och tafsar å jag vet inte allt...











Hink, håv och huggkrok hämtades från boden... För här skulle de STORA fiskarna dras upp...




Det konfererades om vilka drag man skulle använda och om draget går på ytan eller djupet... Viktigt det här...








Snyggingen var ÖVERLYCKLIG för NU hade han kompisar i Paradiset... lika som  honom... killar i 22 årsåldern. Det här var bra mycket roligare än när bara jag och T är ensamma med honom... för nu hände det ovanligt grejor... HELA TIDEN...












Å en liten vovve blir attans så trött när de där fyra 22- åringarna snurrat runt Paradiset ett tag... bäst att passa på att vila lite innan de kommer tillbaka.





Vad gjorde T och jag då... rätt... renoverade lite. Målade en list, slipade lite panel, tja... som vanligt. Å vem av killarna fick fisk... JOOOOOO... han som inte hade spö med sig... han som bara skulle kolla lite. Han lånade ett spö några minuter och fick upp en tvåkilosgädda... SOM DE KASTADE TILLBAKA... Nu förstår jag inte hur de tänkte. Men de lovade att nästa gång, ta med fisken till mig.




Nu... är vi hemma och det börjar knorra i magen... Äpple och färska hallon står på menyn. Det är gott.




Må gott... Det gör jag och speciellt idag, när sonen kom till Paradiset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...