torsdag 19 juli 2012

Bara slut kvar... på godiset


Vissa saker krävs när man renoverar eller bygger... GODIS. I Paradiset är det HELSLUT på godis och det måste jag göra något åt innan vi åker dit igen.
Även på hemmaplan, där T knackar klinker och jag pysslar med annat, är det brist på godis. Kanske är bra, med tanke på volangerna som börjar infinna sig mellan höften och armhålan. *håller upp och visar* DET är renoveringens fel... helt klart, för det kan inte vara något annat.
Kanske skulle fixa russin till godisburkarna istället. *himlar med ögonen* Misstänker att jag INTE blir så populär... för det är GODIS SOM GÄLLER.






Ska i alla fall starta med att fixa en lite sen lunch... T är och hämtar det nyskurna kaklet som ska upp i Paradisets kök och klinkern som ska ligga i hallen här hemma.
Sonen var förbi på sin lunch och ifrågasatte om vi inte kunde göra klart någonstans innan vi började på nytt... *flinar* så kan det tyckas... när vi i hallen är i olika faser och samtidigt håller på i Paradiset. Men i det sistnämnda, kan vi bara vara under sommarhalvåret och fixa och då gäller det att hinna så mycket som möjligt och hemma på vår gata i stan... där fixar vi när vi inte kan åka till Paradiset.
Idag litade vi på de som jobbar med att spå väder och valde att INTE åka till Paradiset, då det ska SPÖREGNA där... det gör det INTE kan jag meddela från säker källa... *muttrar* Ännu en gång hade väderjobbarna fel. VARFÖR har vi dessa? De har juh inte prickat rätt EN gång denna sommar. Att vädret är ur led, är inte deras fel, det kan de inte rå för... MEN SPÅ FÖR I KATTEN RÄTT, borde de väl ändå kunna göra.

Lunchen ja... creps (crepes) vet i katten vilken stavning jag ska hålla mig till... med kantarellstuvning. DET blir bra.

Må gott... CHOKLAD är JÄTTEGOTT.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...